Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#56814
Janne76
Osallistuja

Joo-o. Onko sulla Nea otettu montakin CT-kuvausta? Mitenkä ne tarkemmin sitten seuraa kasvainmassojen kokomuutoksia jos eivät mittaile? Mulle on tehty vain kaksi kuvausta.

Sullahan on veriarvot tosi hyviä, voit ainakin lohduttautua sillä, että mulla on paljon huonommat ja kuitenkin vielä porskutan hyvin ja on olleet tosi paljon huonompia.

Mulla tuli tuo rasvaripuli taas takaisin. Viime yö oli tosi huono, en paljoa nukkunut. Suoraan sanoen v*tuttaa. Mutta onneksi ei oo tuota oksentelua mulla sentään.

Montako hoitosykliä sulla on ollut? Mulla on ollut viisi.

Kylmäoireet mulla on ihan kohtuulliset, helpottaa jossain määrin muutamassa päivässä, toki kaikenlaista muuta oksaaliplatinan oiretta on, mutta ei pahasti.

Montako kertaa olet ollut sairaalassa ja mitenkä pitkiä aikoja? Mä olen ollut oikeastaan pari päivää silloin kun annettiin ensimmäinen hoitokerta. Muutoin en ole yötä joutunut olemaan.

Hoitosykli mulla alkaa tiistaina aamusella, annetaan ekana Akynzeon, sitten tiputellaan kortisoni, kalsiumfolinaatti, glukoosia, Vectibix, oksaaliplatina, boluksena fluorourasiilia muistaakseni joku 600-700mg, ja sitten laitetaan elastomeerinen infuusiopumppu joka tiputtelee 46-48 tuntia fluorourasiililaimennosta (muistaakseni 3200mg) ja pääsen kotiin. Torstaina palailen päiväsairaalaan kun pullo alkaa tyhjentymään. Se napataan pois ja 11 päivän kuluttua alkaa uusi hoitosykli, eli siis kahden viikon välein alkaa se hoitosykli mulla.

Joka päivä syön 3mg kortisonia, Tetralysalin, aamuin illoin oxycodone-kipulääkkeen ja tarvittaessa oxynormin, somac pitää ottaa ja olikohan ne kotilääkkeet siinä.. hmm.

Oletko jutellut psykiatrian ihmisten kanssa? Itse olen havainnut sen hyväksi, vaikka ei sillä tavalla asiaa tuntuisi olevankaan. Mulla varmaan tätä henkistä puolta helpottaa, että olen tosi puhelias ja avaudun ja kerron syöpä- ja muistakin asioista helposti vaikka kenelle. Mutta kieltämättä välillä tuntuu että pää räjähtää.

Nea, elä pliis ajattele ”kuolis jo pois” vaan koeta löytää jotain tekemistä ja käy juttelemassa ihmisten kanssa. Mulla on hirveästi erilaisia projekteja mihin voin laittaa aikaa ja tekemistä jos vaan huvittaa. Tänään on semmoinen päivä ettei kyllä huvita mikään.

Tänään onkin kyllä taas vaihteeksi semmoinen päivä että vitu**aa tää syöpä niin ankarasti että ei mitään rajaa. Väsymys tekee osansa, samoin tuo että kuihdun varmaan luurangoksi tällä menolla. Voi itku.

Mulle tuo helpotusta ja rentoutusta saunominen, poreallas etenkin ja nyt tuo tupakka joka tuo rauhallisen tauon, vaikka hölmöä muuten onkin. Kattelen netistä sarjoja ja elokuvia vaimon kanssa ja vähän koetan ulkohommiakin tehdä, jos jaksan. Harmi että vaimo haluaa niin harvoin tulla porealtaaseen, ja yksin en tykkää sinne mennä. Se on tosi hyvä paikka puhua kaikenlaista asiaa. Mulla kivutkin helpottaa altaassa, toki ei oo hirveitä kipuja, mutta kyllä joudun ottamaan aamuin illoin tuon oxycodonen ja välillä tosiaan oxynormin.

Lähipiiri on tukenut aika hyvin. Työpaikan suunnalta esimies välillä soittelee ja kertoo että koko tiimi on tukenani, se melkein tuo kyyneleet silmiin. Oikeastaan kaikki mitä ihmiset nykyään tekee mun tukemiseksi, meinaa nostaa kyyneleet silmiin ja en voi uskoa että minua rakastetaan sittenkin. Nytkin oli eilen täällä porukkaa talkoissa auttamassa polttopuiden kanssa, ihan mahtavaa. Pikkuveli tulee käymään ensi viikolla, samoin tytär tulee jossain vaiheessa viikolla ja niin edelleen.