Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#57114
Erna
Osallistuja

Hei kaikille!

Voimia Jannelle ja Nealle!

Mulla oli pahoinvointia jonkun verran Oksaliplatiinin tiputuksen jälkeen ja jonkun kerran sitten Primperaneja söin, Granisetroneita en syönyt lain. Ja mä taas vastoin odotuksia lihoin viime talven eli sytostaattien annon aikana sellaisen 10 kg… Siinä kun tuli niitä seiniä tylsänä tuijotettua, eikä oikein voinut kuntoillakaan.

Mulla nyt uutta sen verran, että Gabrionin syömisen jälkeen alkoi käsivarsiin ja pakaroihin tulemaan pikkuhiljaa ihottumaa, joka nyt sitten oli jo melko pahaa… Tultiin lääkärin kanssa siihen tulokseen, että se on lääkeaineallergiaa ja siihen loppui Gabrionit. Prednisolon kuuri alkoi ja tosiaan Gabrion ja Lyricakin nyt pannassa. Kipulääkkeinä nyt pelkkä Tramal retard 100 mg 1×2 ja ei taida ihan riittää. Kipupoli on vielä lomalla, joten täytyy maanantaina keksiä jotain työterv. lääkärin kanssa. Taidan pyytää lääkäriä kirjoittamaan minulle tuon Tramal retardin lisäksi ihan pelkkää Tramalia, että jos niillä sitten pärjäisi siihen kun kipupoli taas avautuu. Huoh. Aina jotain. Vaikka eihän minun tilanteeni ole mitään verrattuna Jannen ja Nean tilanteeseen. Kumma tuo ihmisen mieli kun poden pikkuisen huonoa omatuntoa siitä, että minulla syöpä löytyi hyvissä ajoin kun ei ollut kuin imusolmukkeissa etäpesäkkeitä.

Iloakin minulla on. Olen viikon päästä lähdössä tyttäreni kanssa Kroatiaan viikoksi. Toivottavasti kipulääkitys on siihen mennessä niin hyvä, että siellä pystyy vähän liikkumaankin.