Keskustelut Forums Yleistä syövästä Avanne Vastaa viestiketjuun: Avanne

#57154
Kirsma
Osallistuja

Hei Helega,

Minulle tuli pysyvä avanne nyt elokuun alussa tehdyssä leikkauksessa. Peräsuolisyöpäni oli niin lähellä peräaukkoa, että kaikki piti poistaa.

Olen toisaalta onnellinen, että kirurgin ja testien mukaan syöpäkasvain saatiin kaikkineen pois, mutta sekavassa mielentilassa tuon avanteen takia.

Koko asia tuli vyörynä päälle, toukokuun lopulla kävin kolonoskopiassa, jossa adenokarsinooma löytyi ja nyt olen siis pussi kyljessä loppuelämän. Olen 62v, aktiivinen kuntoilija jne..

Yritän nousta tästä alhosta tukeutumalla avannehoitajien ja netistä löytämieni selviämiskertomusten avulla. Muuta vaihtoehtoja meillä ei ole. Se mikä on otettu pois ei enää takaisin tule. Helppoa ei tämä ole, rakastan uintia, avannossa, altaassa meressä, ihan missä vain. Vielä en tiedä miten sen teen, mutta olen päättänyt, että sitä tämä lisäke ei minulta vie.

Perhe on tukenani, mutta pussini kanssa olen kahdestaan. Moni on selvinnyt tasaiseen elämään käsittääkseni ilman suuria ongelmia. Nyt pohdiskelen, mitä vaatetusta näiden verkkareiden sijaan. Kotelomekot taitaa jäädä pitämättä..

Tsemppiä sinulle myös. Kyllä me selviämme.