Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#57844
Janne76
Osallistuja

Huomenta kaikille. Tässä taas heräilin ottamaan ton pirun Tetralysalin, no mikäs tässä kärvistellessä. Kohta menen kyllä takaisin unille, ainakin yritän. Tuli valvottua kahteen asti yöllä, leffaa yritettiin katsoa mutta ei jaksanut loppuun asti.

Nea, kyllä se valitettavasti on niin, että Tetralysalin kanssa on ne varoajat. Että ei ihme jos sulla ei kunnolla auta, mutta ei tuo jotenkin tunnu auttavan minullakaan.

Tässä lainaukset Tetralysalin ohjeista (ks: http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/6/371306.pdf ):
”Tetralysal ruuan ja juoman kanssa
Myös maito ja ruoka voivat vaikuttaa Tetralysalin tehoon. Tetralysal tulee sen vuoksi ottaa tuntia
ennen tai 2 tuntia ruoan ja/tai maidon nauttimisen jälkeen.

Kapselit niellään kokonaisina vähintään 1/2 vesilasillisen kanssa
pystyasennossa (ei makuulla) välttääksesi ruokatorven vaurioitumisen. Kapselit otetaan vähintään
tuntia ennen tai 2 tuntia ruokailun jälkeen.”

Mutta tosiaan, en tiedä mistä olen keksinyt tuon, että pitää olla pystyssä se puoli tuntia ottamisen jälkeen.. joten se ei kai sitten pidäkään paikkaansa. Mutta nuo varoajat ovat ihan totta.

Paljonhan täällä onkin kirjoiteltu, hyvä vaan!

Itselläni on samanlainen tilanne kuin Ystava2:n kaverilla. Eipä siihen osaa neuvoa, mutta itse kaipaan sitä että ihmisistä kuuluisi jotain ja oltaisiin jossain määrin kiinnostuneita siitä miten mulla menee ja mitä muut puuhailee jne. Mutta kaikki me ollaan erilaisia. Ei kannata tuputtautua ainakaan. Mutta apua kannattaa tarjota. Hoidot vetää niin naatiksi ja huonoon oloon välillä, että on tosi kiva jos joku tulee käymään ja tekee vaikka kotiaskareita, nostelee painavia tavaroita ja niin edelleen.

Mitähän kuuluu Kangasalan Ukolle? Ei ole kirjoituksia näkynyt. Mutta ei mullakaan ole aina motivaatiota tänne rustailla..

Näköjään Mervi Tapolallakin on tää kammottava tauti myös. Voi hitto 🙁 No toivottavasti sitä kautta saadaan julkisuutta tälle taudille.

Lueskelen semmoista kirjaa kuin ”Emperor of All Maladies”, jota erittäin lämpimästi suosittelen kaikille. Kertoo tosi hyvin Syövän historiasta ja on helppolukuinen (sai vissiin Pulitzerinkin). Lienee suomennettukin, ”Sairauksien Keisari” kai on nimi suomeksi. Tuosta on tehty joku tv-dokumentti, joka esitettiin täälläkin telkkarissa. Mutta en löytänyt netistä tuota tv-dokkaria katsottavaksi, jotain trailereita yms löytyi. Ja Ylen palvelussa ei ole tuo enää katsottavissa. Löytääkö joku muu jonkun paikan mistä tuon dokumentin voisi katsoa, ei tarvitse olla tekstityksiä.

Mulla menee ihan hyvin, mutta kun alkaa sitten tilittämään kaikenlaisia sivuoireita ja vaivoja, vitutusta ja henkistä tilaa, niin alkaa vaikuttamaan että ”hei, ei mulla menekään niin hyvin”. Sitä on kai jo tottunut siihen, että on kaikenlaista pientä vaivaa. No nyt on pahimpana tää selkä. Selkä on ollut kipeänä jo varmaan kohta kolme viikkoa, aamulla se on ihan pahin. Tää selkäkipu ei tunnu koko aikaa, vaan liikkuessa. Luulen että tää on enempi jotain muuta kuin syöpään liittyvää.