Keskustelut Forums Yleistä syövästä Vapaata keskustelua eli "sitä sun tätä" Vastaa viestiketjuun: Vapaata keskustelua eli "sitä sun tätä"

#58931
Myy79
Osallistuja

Heissan 🙂

Kesanto: Mulla tyrästä oli lähinnä eniten haittaa liikuntaa harrastaessa ja välillä se pullahteli ihan normiarjessakin vyötäröllä ja kirveli , mutta tosi harvoin kirveli. Tyrän koko oli 3 cm . Mulle lääkärit sanoivat, että tyrä on toisaalta hyvä leikata ajoissa, kun sen koko on pieni, koska ajan oloon se kasvaa kokoa ja on sitten vaikeampi leikata/ korjata verkolla. Iso tyrä käsittääkseni voi olla myös vaarallinen. Liikunnan harrastaminen oli myös peruste lääkärin mielestä leikkaukselle. Olen pieni kokoinen, joten tyrä olisi lääkärin mukaan voinut pysyä kauankin samankokoisena.

Leikkauksessa lääkäri sitten huomasi, että tyriä olikin kaksi ja vatsanpeite oli haurastunut jostain syystä ( lääkäri sanoi, että voi olla hoidoilla osansa siihen, koska ikäni puolesta on harvinaista,että vatsanpeitteessä olisi niin heikkoja kohtia) joten sinne laitettiin verkko ja ommeltiin lisäksi.

Mulle tuli kuukausi saikkua tyräleikkauksesta, koska työni on fyysistä. Mut leikattiin maanantaina ja nyt pikku hiljaa keho on näyttänyt elon merkkejä parempaan. Hyvä näin.

MIska: Joo, tosi outoa toi, että ripset ovat ” soudelleet ja huopailleet”. Pääasia, että kuitenkin tulivat taas takaisin. Laittelen vielä myöhemmin ajan kuluessa tietoa tänne, miten on vointi/ hiukset yms. kehittyneet.

Hyvää vointia ja värikästä syksyä kaikille!