Keskustelut Forums Yleistä syövästä Lähipiiri ja syöpä Vastaa viestiketjuun: Lähipiiri ja syöpä

#59051
untuva
Osallistuja

Olipa todella hyvä keskustelu! Itse olen vasta taipaleeni alussa ja odotan ensimmäistä leikkausta, mutta olen jo mietiskellyt juuri noita asioita. Hanne 17 kirjoitus oli kattava ja ajattelen monista asioista aivan samoin. Olen ollut asiasta avoin, mutta haluan säilyttää oman yksityisyyteni. Töissä laitoin sairauslomalle jäätyäni kaikille yhteisen meilin tilanteestani ja tunteistani, koska en siedä ajatusta kaikenlaisesta supattelusta ja arveluista. Sain monilta ihania viestejä, ja osa oli hiljaa, mikä minusta on myöskin oikein ja rehellistä. Mieheni ja aikuistuvat lapseni ovat ilokseni ainakin toistaiseksi pystyneet kohtaamaan asian ja voimme puhua siitä avoimesti. Välillä silmät kostuvat ja sitten taas halataan. Minulla on onneksi myös ainakin yksi ystävä, jonka kanssa voin keskustella luottavaisesti. Gynekologisen syövän ennusteeni vaikuttaa huonolta, mutta tällä hetkellä olen iloinen rakkauden ilmapiiristä, jossa elän. Tiedän, että hyvin vaikeita aikoja on tulossa, mutta nyt en vain jaksa surra niitä etukäteen.Hyvä pointti tuo haluttomuus tarjoilla syöpätarinoita kahvipöytäkeskusteluihin!