Keskustelut Forums Yleistä syövästä Suolistosyöpä Vastaa viestiketjuun: Suolistosyöpä

#59091
adminjoni
Avainmestari

Jospa minäkin taas päivittäisin vähän statusta – sillä vaikka kesällä tästä ”kevyesti” selvisinkin, niin ei tämä ohi näytä olevan.
Syyskuussa tein hienon matkan, mutta palatessani sain keuhkoveritulpan. Ilmeisesti leikkaus ja syöpä lisäsivät riskiä vielä 3,5 kuukauden jälkeenkin – eivät varoittaneet siitä, lääkärit, vaikka matkustamisesta oli jälkitarkastuksessa puhetta. No tuosta kuitenkin selvittiin, mutta … kun ottivat keuhkoista TT:n niin huomasivat jotain selkärangassa, parissa nikamassa, ja laittoivat konsultointia varten Syöpäklinikalle. Kärvistelin sitten muutaman viikon, että mitenkähän tuossa käy, ja niinhän sitten siinä kävi, että sain kutsun verikokeisiin, kokovartalon TT:hen ja lääkärille marraskuulle. Kärvistelin vielä hetken ja tilasin Docratesista lääkärinajan, että saisin ainakin vähän tietoa, että jos tuo on levinnyt luustoon, niin miten minun käy.
Docratesin lääkäri piti sitä suolistosyövässä, johon en edes sytoja saanut, epätodennäköisenä ja kun minusta on kahteen kertaan (2011, nyt keväällä) otettu TT, jotta sen sai nopeammin kuin HUSissa, niin lääkäri katsoi läpi nämä vanhat kuvat ja totesi, että nuo pienet pisteet parissa nikamassa ovat olleet samanlaisina 2011 ja 2017/05 ja oli sitä mieltä, että pienet muutokset ovat kyllä hyvänlaatuisia. Ok – ehkei minulla vielä olekaan levinnyttä syöpää! Mutta aika vuoristorataa tämä on, vaikka aluksi selvisinkin vähällä.
No, menen nyt sitten kuitenkin verikokeisiin ja uuteen TT:hen 2017/11, niin voivat sitten verrata 4 TT:tä, joista kolme vuodelta 2017. Hyvällä tuurilla mitään ei löydy ja kaipa minä olisin seurantaan mennyt joka tapauksessa 6 kk, eli 2017/12 tai viimeistään tammikuussa, riippuen laskevatko leikkauksesta vai jälkitarkastuksesta, joten ei tässä nyt paljoa kai muuttunut, jos hyvin käy.
Mutta aika ikävä yllätys kun kotiuttivat tuon keuhkoembolian jälkeen, että laitoimme tästä nyt sitten konsultointipyynnön Syöpäklinikalle, kun tuli taas ihan puskasta.