Keskustelut Forums Yleistä syövästä Pääntyhjennystä Vastaa viestiketjuun: Pääntyhjennystä

#59161
Myy79
Osallistuja

Hei Ahomer!

Juu, aikas hiljaista on. Liiankin hiljaista, mut onneks nyt ainakin jotkut ovat foorumilla ja pystyy jakamaan kokemuksia. Kerro ihmeessä lisää itsestäsi 🙂 Mitä ajatuksia sairastuminen on sinussa herättänyt? Valitettavasti en pysty keskustelemaan kanssasi rintasyövästä. Mulla oli munasarjasyöpä.

Mulla tosiaan käväisi ajatukset tuolla itsetuhoisuuden puolella ja välillä jopa ajattelin, että olisi ollut parempi kuolla tähän syöpään, mutta ne ahdistavat tunteet/ ajatukset olen käsitellyt psyk. hoitajan kanssa. Hoitaja totesi, että mieli vaatii toipuakseen aikaa ja kärsivällisyyttä . Toki jos itsetuhoisia ajatuksia tulee, niin silloin on hyvä heti hakea itselleen apua. Hoitaja sanoi, että niiden ajatusten kanssa on hyvä olla tarkkana ja tunnustella, että missä mennään, miten kauan ne kestää. Omalla kohdallani surun tunne sairastumisesta ja menneistä elämänkokemuksista nostattivat itsetuhoisia ajatuksia. Nyt on tullut tunne siitä, että kyllä se elämä vielä kantaa. Kaikista kovista kokemuksista huolimatta.