Keskustelut Forums Yleistä syövästä Pääntyhjennystä Vastaa viestiketjuun: Pääntyhjennystä

#59231
Myy79
Osallistuja

Heissan Ahomer!

Tilanteeni on tosiaan eri kuin sinun. Syöpäni oli elämäni ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen. Voisin kuvitella, että jokainen syöpäsi on muuttanut ajatteluasi ja eihän tätä kukaan itselleen toivo edes sitä ensimmäistä kertaa, vaikka kuten jo aikaisemminkin sanoin, niin on tämä vastoinkäyminen tuonut jotain hyvääkin elämääni.

Noista sivuvaikutuksista. Joo, itsekin mietin, kun minulle aloitettiin sytostaatit, että jättäisikö ottamatta. Sen verran pelkäsin hoitoja, mutta olen silti ihan tyytyväinen, että otin hoidot vastaan, vaikka rankkoja olivatkin. Toki itse selvisin suhteellisen pienillä pahoinvoinneilla. En oksentanut kertaakaan. Hoitojen päätyttyä keväällä minulla alkoi kovat hermosäryt. Söin 3kk Noritreniä ja kas kummaa, nyt näyttäisi siltä, että kivut ovat valtaosin häipyneet :). OIkean käden sormissa tuntuu välillä vaimeaa särkyä, mutta ei koko ajan eikä häiritsevästi. Saa nähdä lähtevätkö kokonaan ajan kuluessa. En siis nyt syö enää noritrenia ainakaan toistaiseksi. Toive on, että pärjäisi ilman. Itsekin olen tullut syövän myötä jotenkin itsekkäämmäksi ja hyvä näin. Terveellä tavalla.