Keskustelut Forums Yleistä syövästä Pääntyhjennystä Vastaa viestiketjuun: Pääntyhjennystä

#60341
Myy79
Osallistuja

Hei Efeso!

Mulla on aika monikin asia mennyt syövän myötä uusiksi ja se on hyvä asia ollut tässä syövässä. Kuten itsekin sanoit niin syöpä on tuonut mukanaan myös hyviä asioita, ei pelkästään kurjia asioita.

Mulla kans mennyt ajan käsite ihan uusiksi. Ennen olen liikaa murehtinut tulevaa tai mennyttä. Syöpä opetti elämään tätä hetkeä ja se nykyhetki on tärkein. Lisäksi olen pohtinut, miten haluan tämän elämäni elää ja ajan käyttää. Minulle on tullut unelmien toteuttamisesta tosi tärkeää. Olenkin miettinyt, että mistä unelmoin tai haaveilen ja sitä kohti haluan prkiä. Lisäksi hyvinvoinnista ja terveydestä on tullut minulle tosi tärkeä arvo. Itseään pitää rakastaa, arvostaa ja kunnioittaa. MInusta on tullut myös itsekkäämpi, mutta hyvässä mielessä 🙂 Toki läheisten hyvinvointi on minulle myös tärkeää.

Lisäksi olen oppinut käsittelemään tunteita ja kirjoittamisesta onkin tullut minulle tärkeä ilmaisumuoto. Puhun myös enemmän tunteistani. Että tällaista asioita syöpä toi elämääni.