Keskustelut Forums Yleistä syövästä Pääntyhjennystä Vastaa viestiketjuun: Pääntyhjennystä

#61021
Myy79
Osallistuja

Moi kiiukka2012!

Enpä olisi itsekään voinut kuvitella, että mulle tulis syöpä. Vuotohäiriöitä toki oli ennen kasvaimien löytymistä, mutta siltikään en missään nimessä olisi osannut arvata syöpää. Ymmärrän, että sulla ei ole hetkeäkään syöpä pois mielestä. Löydöksesi on kovin tuore. Hyvä, että sait aikaistettua lääkäriaikaa 🙂 Mulla leikkaus oli 3 viikon kuluttua löydöksestä eli kaikki tapahtui tosi nopeasti, mikä oli mun mielestä tosi hyvä juttu. Eka leikkaus oli 15.11.2016 ja toinen 20.12.2016. Sytostaatit aloitettiin 2.1.2017 eli aika tiivis tahti oli mun mielestä. Itsekin pidän henkistä hyvinvointia tosi tärkeänä, kun sairastuu. Siitä on pidettävä tosi hyvää huolta. Hoitojen aikana sitä oli usein aikamoinen v…tutus päällä, kun voimat meni hoitojen aikana ja taloudellinen ahdinko tuli päälle, kun en voinut käydä töissä. Olo oli ajoittain tosi kurja. Negatiivisten tunteitten vuoristorata, mutta ajan kanssa helpottaa. Näin ainakin mulla on ollut. Tai oikeastaan henkinen prosessi kulkee omaa rataansa ja tärkeää on purkaa tunteita ja ajatuksia liittyen sairastumiseen. Sain voimaa kävelylenkeistä yksin ja koiran kanssa. Lisäksi pidin huolta, että söin mahdollisimman hyvin ja monipuolisesti aina kun ruoka vaan vähänkin maistui. Kerrotaan vaan kuulumisia ja kiva kuulla, että vaikutan ihmiseltä, jolle helppo jutella.