Keskustelut Forums Yleistä syövästä Vapaata keskustelua eli "sitä sun tätä" Vastaa viestiketjuun: Vapaata keskustelua eli "sitä sun tätä"

#61811
Hanne17
Osallistuja

Heippa Juse, olipa ikävä juttu tuo glaukooma, onhan tylsää että syöpäseuronyojen rinnalla joudut toiseenkin seurantaan. Mutta hienoa että tipat auttavat! Iloitsen siksikin että isäni on juuri saanut lähetteen samasta syystä, joten ilahduttaa kuulla, että tippahoito on tehokasta.
Apina selässä on minullakin, vaikka ei sinänsä mitään syytä olla huolestunut. Elokuisessa seurannassa kaikki mainiosti. Mutta syksyn aikana kun on ollut sitkeää yskää tai vaan väsymystä, tai suoli tavallista levottomampi, tulee välillä mieleen että olisiko tämä nyt merkki siitä että syöpä olisi palannut. Olen ajatellut että liittyisikö pelkoihin sekin että syövän sairastaneena tulee herkästi seurattua syöpäjuttuja tarkemmin kuin ennen ja koko ajan tulee tarinoita siitä miten syöpä uusiutuu.
Epävarmaahan elämä on joka tapauksessa, mutta meille apinan ksntajille se epävarmuus on kovin kouriintuntuvaa.

Onneksi on monia päiviä jolloin en tällaisia ehdi ajatella. Toisaalta ehkä olen tullut rohkeammaksi kun tuntuu ettei ole syytä tuhlata elämää jahkailuun.
Minun aika menee tällä hetkellä remontin valmistelussa. Ostin kämpän ja nyt pientä pintaremonttia tulossa, ja myös keittiöremppaa. Pitkästä aikaa siis teen tulevaisuuden varalle asioita, se tuntuu hyvältä.

Hyvää uutta vuotta kaikille, ja sinulle Juse ja meille muillekin toivon että apina pysyy rauhallisena eikä häiriköi elämäämme.